Subject: FW: RETere: Ülase 2a ehitusloa märkus TRAM
From: "Tiit Harjak" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Cc: "Peeter Uibo" <[email-masked]>
Date: Thu, 13 Mar 2025 14:23:11 +0200

Tere,
palun minu nimele registreerida.

Parimat,

Tiit

From: Peeter Uibo <[email-masked]>
Sent: Wednesday, March 12, 2025 4:49 PM
To: Tiit Harjak <[email-masked]>
Subject: FW: RETere: Ülase 2a ehitusloa märkus TRAM

From: Andry Oras <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: Wednesday, March 12, 2025 4:41 PM
To: Peeter Uibo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Reeli Nagel <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Matti Luik <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Mati Luik <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: RETere: Ülase 2a ehitusloa märkus TRAM

Tere

Edastan VK projekteerija vastuse teie märkustele, vt manuses dokument.

Kas vastused on ammendavad ja kuidas näete, et saame edasi liikuda nii, et
projekt saab EHR-s kooskõlastuse.

Lugupidamisega/Best regards

Andry Oras

Projekteerimise projektijuht

+372 5400 5455

From: Peeter Uibo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: neljapäev, 23. jaanuar 2025 14:21
To: Andry Oras <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RETere: Ülase 2a ehitusloa märkus TRAM

Tere

Edastan TRAM tehnovõrkude üksuse juhi9 Tiit Harjaku arvamuse:

Dp koostamise ja kooskõlastamise ajal ei olnud kuigi detailset lahendust
ega arvutusi. Praegu soovitud lahendus ei vasta kehtestatud dp
lahendusele.

Igal juhul nõuab TRAM detailset vooluhulkade arvutust, eesvoolu (sh
riigitee aluse truubi ja/või mahasõidutruubi (sõltub, kuidas lahendus
jääb) vastuvõtuvõimet (aruvutusi) ning maksimaalset vee tasapinda truupide
ees suurevee aegsete vooluhulkade juures.
Suure tõenäosusega on vaja vooluhulki puhverdada, st suure läbimõõduga
toru toomine transpordimaal asuva truubini ei ole vastuvõetav.

Tee nõlva juurde, kus tegelikult ka kraav puudub ei tohi vett juhtida.

Transpordimaal asuvasse kraavi vee juhtimisel tuleb ka teekraavi nõlvad
tugevdada erosioonimatiga või kivikindlustusega.

Peeter Uibo

5159766

From: Andry Oras <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: Monday, January 13, 2025 1:47 PM
To: Peeter Uibo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Matti Luik <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Reeli Nagel <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Mati Luik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Ed: Ülase 2a ehitusloa märkus TRAM

Tere

Edastan teile sademevee vooluhulga arvutuse – see sai detailplaneeringu
koostamise ajal juba koostatud ning Transpordiameti poolt ka selle alusel
DP kooskõlastati.

Allpool omaniku selgitav kiri selles osas.

Kas see on piisav projekti kooskõlastamiseks?

Lugupidamisega,

Andry Oras

Projekteerimise projektijuht

+372 5400 5455

Saatja: Mati Luik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: neljapäev, 9. jaanuar 2025 15:00
Adressaat: Matti Luik <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Andry Oras <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: Reeli Nagel <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Ülase 2a ehitusloa märkus TRAM

Tere.

Saadan teile materjalid ,et Transpordiamet (endine Maanteeamet) on
kooskõlastanud Ülase 2a DP ja väljastanud selle kohase kirja

25.09.2020 nr 15-2/20/40348-2 (lisasin manusesse). Eelnevalt soovis
Maanteeamet DP kooskõlastusele sademeveearvutust, mille teostas

Kristjan Karabelnik ,OÜ Alkranel, Veemajanduse projektijuht, Tel/fax: +372
736 6676, Mob: +372 503 9010, E-post: [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ,  <http://www.alkranel.ee> www.alkranel.ee

Lisasin arvutuse ka manusesse.

Arusaamatu on hetkel TRAMi märkus.

Tervitades,

Mati luik

Tel 5020401

From: Matti Luik <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: neljapäev, 9. jaanuar 2025 14:14
To: Mati Luik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Ülase 2a ehitusloa märkus TRAM

From: Andry Oras < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, January 9, 2025 2:03 PM
To: Reeli Nagel < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Matti Luik < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Ed: Ülase 2a ehitusloa märkus TRAM

Hei

Edastan TRAMi vastuse.

Lugupidamisega,

Andry Oras

Projekteerimise projektijuht

+372 5400 5455

Saatja: Peeter Uibo < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Saatmisaeg: neljapäev, 9. jaanuar 2025 14:00
Adressaat: Andry Oras < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Teema: RE: Ülase 2a ehitusloa märkus TRAM

Tere

TRAM kooskõlastuste üksuse juhataja (kes on ühtlasi hetkel ka tehnovõrkude
üksuse juhi asendaja) sisukoht on, et:

TRAM on valmis kaaluma sademevee juhtimist teetruubi kaudu järve vaid
juhul kui kraavid ja truup seda võimaldavad. TRAM ei välista riigitee
aluse truubi kasutamist sademevee juhtimise eesvooluna, kuid selleks tuleb
täita EHR-i menetluses edastatud märkused/nõuded.

Peeter Uibo

5159766

From: Andry Oras < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, January 6, 2025 2:05 PM
To: Peeter Uibo < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>;  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Cc: Reeli Nagel < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Matti Luik < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Ülase 2a ehitusloa märkus TRAM

Tere ja head uut aastat!

Saime kätte Transpordiameti märkused ehitusloale, lisasin manusena.

Esmalt on vajalik kõikide osapooltega kinnitada, missugused on lõplikud
kehtestatud detailplaneeringu materjalid, millest lähtuda.

Nimelt Transpordiameti viitab oma märkustes Kambja valla planeeringute
kaardirakenduse materjalidele, leitav siit:

<https://experience.arcgis.com/experience/7c7f307a6c2c4f68a2731186dee2304b
/#data_s=id%3A878334af45504489bb38e152cc229e7d-18d1c6bb8be-layer-2-18d1c6b
bb1c-layer-8%3A6>
https://experience.arcgis.com/experience/7c7f307a6c2c4f68a2731186dee2304b/
#data_s=id%3A878334af45504489bb38e152cc229e7d-18d1c6bb8be-layer-2-18d1c6bb
b1c-layer-8%3A6

Juhin tähelepanu, et need joonised on 2019a seisuga.

Meie oleme projekteerimisel lähtunud Kambja valla kodulehel, kehtestatud
detailplaneeringud all olevates materjalidest (digidoc 22.10.2021).
Joonised on august 2021 seisuga. Lingil on ka ülevaade, kus on kirjas et
planeeringut muudeti viimati 2021a ehk 2019a joonised ei saa viimased ja
lõplikud.

https://www.kambja.ee/kehtestatud-dp/-/asset_publisher/k5j6r7sMkrCy/conten
t/kambja-aleviku-ulase-tn-2a-maauksuse-ja-lahiumbruse-detailplaneering?red
irect=https%3A%2F%2Fwww.kambja.ee%2Fkehtestatud-dp%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE
_k5j6r7sMkrCy%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%2
6p_p_col_id%3Dcolumn-1%26p_p_col_count%3D2%26_101_INSTANCE_k5j6r7sMkrCy_cu
r%3D2%26_101_INSTANCE_k5j6r7sMkrCy_keywords%3D%26_101_INSTANCE_k5j6r7sMkrC
y_advancedSearch%3Dfalse%26_101_INSTANCE_k5j6r7sMkrCy_delta%3D25%26p_r_p_5
64233524_resetCur%3Dfalse%26_101_INSTANCE_k5j6r7sMkrCy_andOperator%3Dtrue

 <mailto:[email-masked]> @[email-masked] – palun kinnitage, et
valla planeeringute rakenduses on aegunud materjalid ja uuendage
materjalid.

 <mailto:[email-masked]> @Peeter Uibo – Palun lähtuda
projekti ülevaatamisel lõplikest planeeringu joonistest ja seletuskirjast
– oleme lahendanud projekti vastavalt sellele.

Jään ootama tagasisidet ja edasised korraldusi, et ehitusloa menetlusega
jätkata.

Lugupidamisega,

Andry Oras

Projekteerimise projektijuht

+372 5400 5455

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.